שאלה שנשאלה בקבוצת הפייסבוק קהילת ניהול ידע באירגונים
להלן התשובות
רלוונטי להרבה תהליכים שמתחילים כגנריים. השאלה באיזה שלב אתה מתחיל להיות מתוסכל כי אתה רוצה יחס אישי וגמיש…
עופר: לדעתי זה כלי שיתפוס חזק מאוד מול לקוחות במקרים שבהן השיח הוא שיח לוגי הכוונה שניתן לחזות את השאלות ובעיקר את התשובות מראש יש בזה יתרון למענה מהיר ומדוייק ורפטטיבי היינו מוריד את החשש ממתן תשובות שאינן תואמות כאשר אותה שאלה תשאל פעמיים מה שקורה לרוב עם נציגים "חיים" לגבי סוג המידע תמיד צריך לזכור שכאשר בונים מערכת מידע צריך לתייג את המידע לפנימי וחיצוני כאשר המערכת יודעת לזהות מי מדבר עימה ROLE ופי זה נותנת את האישור לראות את המידע או חוסמת ונקודה אחרונה וחשובה לכל חומר שנחשף ללקוח צריך להעביר הגהה וכמובן בחינה מקצועית שהוא עומד בסטנדרט המקצועי ולבסוף אשור משפטי שהמידע אינו יכול להוות עילה לתביעה או לנזק.
אלעד:
הנציגים יכולים להשלים בקריאות את הנתונים בהתאם לצורך.
לגבי השאלה האחרונה – ה"חוכמה האלגוריתמית" זמינה כבר היום לדעתי, אבל הנושא יוגדר סופית על ידי הטכנולוגיה בהיבטים של תקשורת, משאבי עיבוד, וממשקים. אם המכונה בעתיד תקרא ישירות מחשבות או תאבחן מצב רוח על ידי מדידת ביומטריה בחיישנים נגיד בהגה או בשמשה הקדמית, אז זו תהיה המגבלה שתעצב את הממשק.
אלון: ככל שבני אדם יתמידו בצמצום היכולת שלהם לנהל דיאלוג העתיד של הצ׳ט בוטים נראה ורוד.
זה לא שהרובוטים לומדים לחשוב זה שאנחנו הפסקנו.
מוריה:
תמיד יש חריגים: מוקד שירות של יד שרה מתקשר כל יום לרבבות זקנים רק כדי להתעניין בשלומם. את המשימה הזו, אולי כדאי להשאיר לאנשים.
סול: האמת היא שבעיניי צ'אט בוטים זה ה-חיים. אבל, פחות משמשים לניהול ידע. כמובן – שהכל (כמו בחיים) עניין של מה שאתה עושה עם המידע. אם הצ'אט בוט שולף את המידע למנוע ניהול ידע אחורי (סטייל שרפוינט, כן כן, צר עולמי ), אז יכולה עוד לדמיין את זה. אם לא, בעיניי זו אחלה פלטפורמה לקיצור תהליכים ולטיפול מהיר בלקוח.
ארז: לטעמי, בהיבטי הגישה, הבוטים לא התקדמו משמעותית מאז אלייזה. התחושה כאילו אנחנו צועדים במקום. כשאני פונה לבוט בסט פעולות מוסכם וידוע מראש, זה בסך הכל מחליף את אלמנט הטופס לאלמנט של תקשורת פסאודו-אנושית. כשהבוט משמש חוצץ וסנן ראשוני כדי להעביר את הפונה/לקוח למענה אנושי מקצועי מתאים – ניחא; אבל עדיין לא נתקלתי בבוט שמסוגל לפתור ולטפל בבעיה אקראית ולא נפוצה טוב יותר מתומך מיומן.
קרן: האמת? לא מתה על בוטים, ובאמת לא הצלחתי להבין מה הערך שלהם על מידע שמאורגן היטב בשילוב מנוע חיפוש.
לצערי אני נתקלת יותר ויותר בנציגים עם בעיות בהבנת הנקרא ובהבעה בכתב, וזה הופך את כל עניין הצ'אטים (שאותם אני ממש אוהבת) לבעייתי, ואת רמת השירות לנמוכה.
בשני המקרים צריך לרכוש מערכת, לבנות תוכן טוב ולתחזק אותו.
תמי: אני חושבת שהשאלה הראשונה היא מהי מטרת הצ'ט בוט. מהתשובות שעלו כאן יש מספר מטרות. מנסיוני כלקוח רוב החברות משתמשות בצ'ט בוט כדי לנפנף לקוחות, או לפחות זה ההרגשה שזה משרה בייחוד כשעונים על שאלה ברצינות ומקבלים תגובת צ'ט בוט שמראה ש"הקלדתי על הקרח". צריך להגדיר בדיוק מהי מטרת הצ'ט בוט עבור הארגון ואז לראות האם הצ'ט בוט יכול לממש את הפתרון. אם לא, צריך למצוא אמצעי אחר. טופס דיגיטלי, נציג וכ'
לירון (הבעלים של CHATBOT.CO.IL):